Jouw Baan, Mijn Baan Concept

Kijkend en luisterend naar de arbeidsmarkt en haar omgeving doet HRMarketing inspiratie op voor nieuwe initiatieven. De vraag naar meer flexibiliteit, duurzame inzetbaarheid en het TV programma Jouw Vrouw, Mijn Vrouw zijn onder andere inspiratiebronnen geweest voor het creëren van een nieuwe externe ontwikkelingsmogelijkheid voor werkend Nederland: “Jouw Baan, Mijn Baan”. Het tijdelijk wisselen van baan is nu niet meer een fantasie, die alleen mogelijk is op televisie. Vanaf nu kan iedereen hiervoor in aanmerking komen via HRMarketing.

Wanneer je een specifieke baan voor geruime tijd vervult, gaan zaken vertrouwd raken en gaan werkzaamheden wellicht op de automatische piloot. Je merkt dat je behoefte hebt aan verandering, terwijl je op zich tevreden bent met je baan. Toch zoek je onbewust naar vernieuwing en verbeterpunten. Door de drukte van hedendag is het lastig om jezelf en je werk eens kritisch te bekijken. Vaak resulteert dit in het feit, dat iemand op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging en besluit van baan te veranderen! Terwijl er vaak nog voldoende uitdagingen, kansen, verdiepingsmogelijkheden en inspiratie liggen in iemands huidige baan en bij een huidige werkgever.

Door tijdelijk te wisselen van baan, krijg je bewust nieuwe inzichten. Deze ervaring is leerzaam, confronterend en bevestigend. De deelnemers van “Jouw Baan, Mijn Baan”, springen in het diepe, komen op een plek die zij niet kennen en gaan deze plek ook beoordelen. Meer zelf- en baanreflectie is er niet mogelijk. Heb jij behoefte aan vernieuwing? Dan is deze externe ontwikkelingsformule echt is voor jou.

Deze reclame van Unilever (Becel) laat op een grappige manier zien, wat de gevolgen zijn van “vast” zitten in een bepaald perspectief en hierdoor voor de hand liggende oplossingen over het hoofd zien.